Zie jij het voor je?

Laatste update op juli 31, 2022

Leestijd: minuten

Het is vrijdagmiddag, het is 24 graden op kantoor, de airco blaast op de achtergrond en ik sta stil bij welke boodschap ik wil delen met jou. In mijn gedachten ga ik de dagen van deze week langs en sta ik stil bij de dingen die ik heb meegemaakt.

Het is woensdagmiddag, ik word om 13.00 verwacht. Ik parkeer mijn auto, stap uit en loop met een paar ballonnen in mijn nek, die alle kanten opwaaien, naar de ingang. Bij de receptie word ik met een glimlach ontvangen. Loopt u maar mee. Ik neem plaats in de tuin op een heerlijke loungebank. Niet veel later gaat de deur open en komt zij aanlopen. We groeten elkaar en wachten in spanning af. En dan…lang zal ze leven, lang zal ze leven. Het feestvarken is gearriveerd. Wat volgt is een heerlijke lunch met ballonnen, plaatjes van gerechten, fantastische smaken, friandises en als afsluiting vuurwerk. Het zijn vaak de kleine dingen die later als groots worden ervaren. A moment to remember. Wie ga jij binnenkort verrassen?

Het is donderdagavond. Ik organiseer een netwerkdiner in Goirle. Samen met 7 andere ondernemers heerlijk dineren, netwerken, elkaar beter leren kennen en elkaar helpen. Maarten vertelt over zijn youtube kanaal dat hij heeft opgezet en de online academy die hij heeft gebouwd. Het ziet er echt super uit. Vol zelfvertrouwen vertelt hij zijn verhaal. Tekenen is een spier en die kun je trainen, net zoals spreken. Fijn dat ik daar met de training Spreken met Impact een bijdrage aan mag leveren. Maarten is meer zichtbaar en hij mag overal zijn tekenvaardigheden laten zien en daarnaast ook andere mensen leren tekenen.

Zie jij het voor je?
De kracht van het vertellen van verhalen zit hem o.a. in de kracht van het beeldend kunnen vertellen van jouw verhaal. Je neemt het publiek als het ware mee in jouw verhaal.

Hier draait het om
Als je dan beeldend vertelt is het ook belangrijk om stil te staan welke boodschap je mensen mee wilt geven.

1. Wie is je publiek?
2. Wat is het punt dat je wilt maken?
3. Welk(e) verha(a)l(en) kun je vertellen om je punt duidelijk te maken

4. Laat mensen als het ware meelopen in je hoofd en geef antwoord op de vragen. Wat zie je? Wat voel je? Wat hoor je?

Verhalen geven betekenis aan je presentatie.

Wat is de boodschap die jij wilt vertellen?

Spreken met Impact
Heb jij ook wat te vertellen maar vind je dat nog best spannend om te doen?
Je hebt een verhaal maar weet je niet hoe je dat het beste kunt vertellen?
Je vindt spreken leuk maar je oefent te weinig om nog beter te worden?

In september start er weer een nieuwe groep Spreken met Impact. Voor meer informatie en om je aan te melden klik hier.

Nog even dit…
En dat dan vergeet ik nog helemaal het verhaal van Marieke te vertellen. Marieke is kindercoach en dit doet ze samen met een heel speciaal iemand en samen hebben ze grootse plannen. Wordt vervolgd.

Tot slot
Vandaag is de dag. Dit is jouw moment. Je hoort dat ze je aankondigen. Het applaus klinkt en je loopt naar binnen. Met gezonde spanning ga je staan en begin je jouw verhaal. Je zit er lekker in, het publiek reageert goed en aan het einde neem je met een grote smile het applaus en de bloemen in ontvangst. En je betrapt jezelf erop dat je denkt: “Dit smaakt naar meer”

Maak er weer een toffe week van. Heel veel succes met het vertellen van jouw boodschap.

GET YOUR MESSAGE OUT THERE

Met sprekende groet,

Wilfred
PS 1: Wil jij beter leren spreken maar vind je het best lastig om te bepalen wat jij nu nodig hebt? Plan dan een potentiegesprek met mij in dan denk ik graag met je mee.
PS 2: Nieuwsgierig naar het youtube kanaal van Maarten. Check het hier.

Download E-book
Presenteer met Zelfvertrouwen
Op een manier die bij jou past met een verhaal dat aanslaat.

Reken af met spreekangst en blackouts een geef presentaties met Impact.

Interessant? Deel dit artikel zodat ook andere ondernemers ervan kunnen profiteren.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>